اطلاعات تماس

 نشانی آموزشگاه موسیقی چکاوک قم، خیابان 19 دی (باجک 1)-بین کوچه 13 و15-پلاک 343
 تلفن آموزشگاه موسیقی چکاوک

 025-37127
 5100 663 0938

http://www.chakavak-music.ir/

اخبار

محمدرضا شجریان: چرا آقای علیزاده تاکنون سکوت کرده‌اند؟

رئیس شورای عالی خانه موسیقی درباره‌ی ابهامات موجود در خانه پاسخ داد
محمدرضا شجریان: چرا آقای علیزاده تاکنون سکوت کرده‌اند؟
موسیقی ما - «ما به خانه‌ موسیقی مثل خانه خودمان نگاه می‌کنیم. همه‌ افراد جامعه‌ موسیقی، دوست و همکار یکدیگر هستند و اگر هم مشکلی وجود دارد، باید آن را میان خودمان حل کنیم؛ پیش از آنکه آنها را رسانه‌ای کنیم. وقتی می‌خواهید مسأله‌ای را نقد کنید، باید آداب نقد را به‌جا بیاورید.»
 
اینها را «محمدرضا شجریان» -رئیس شورای عالی خانه‌ موسیقی- درباره‌ی‌ برخی ابهامات و نقدهای وارد شده به این خانه می‌گوید. استاد آواز ایرانی همچنین درباره‌ی استعفای «حسین علیزاده» (هنرمند پیشکسوت) که به تازگی به صورت مکتوب از سمت دبیری و سخنگویی شورای عالی خانه موسیقی استعفا داده نیز می‌گوید: «شورای عالی از این اتفاق متأسف و متأثر است و اینکه چرا ایشان که نخستین مدیرعامل این خانه بوده و در این سال‌ها نیز به عنوان سخنگو و دبیر شورای عالی فعالیت می‌کردند، به اینجا رسیده که از خانه‌ موسیقی استعفا بدهند، تأسف‌برانگیز است. ضمن آنکه جلسات شورای عالی را می‌بایست خود دبیر برگزار می‌کرد. به هر حال ایشان این تصمیم را گرفته‌اند و ما نیز به آن احترام می‌گذاریم؛ اما چرا این مسأله تا این زمان مسکوت گذاشته شده است؟ اگر خانه موسیقی اشتباهی انجام می‌داد، من قبل از هر کس دیگری اینجا را ترک می‌کردم. من در مورد مسائل مختلف خانه، همواره از مدیرعامل و رئیس هیأت‌مدیره سوال می‌کنم.»
 
محمدرضا شجریان همچنین در خصوص شبهه غیرقانونی بودن فعالیت هیأت‌مدیره و شورای عالی گفت: «در این مدت ایراداتی به خانه‌ موسیقی وارد شده و می‌گویند شورای عالی و هیأت‌مدیره غیرقانونی است که این مسأله به هیچ عنوان صحت ندارد. همه‌چیز قانونی است و حقوق‌دانان نیز به این مسأله صحه می‌گذارند که فعالیت هیأت‌مدیره و شورای عالی تا اسفندماه سال 94 قانونی است و در این تاریخ باید دوباره انتخابات برگزار و شورای عالی و هیأت‌مدیره‌ جدید انتخاب شوند. من بیش از هر کس دیگری در این زمینه تحقیق کرده‌ام. به نظر می‌‌رسد گاهی در طرح این مسائل، برخی غرض‌ورزی‌های شخصی وجود دارد که باعث تأسف است.»
 
استاد آواز ایران همچنین در پاسخ به این سوال که چرا اعضای هیأت‌مدیره و شورای عالی ماه‌ها پس از مطرح شدن این انتقادات، هم‌اکنون پاسخ منتقدان را می‌دهند، گفت: «از همان ابتدا به این انتقادات پاسخ داده شده، منتها بسیاری از آنها شنیده نشده است. ضمن آنکه شما وقتی می‌خواهید مسأله‌ای را نقد کنید، باید آداب نقد را به جا بیاورید. اگر عضو خانه‌ موسیقی هستید و خودتان را جزو خانواده‌ی موسیقی می‌دانید، چرا نقدهایتان را رسانه‌ای می‌کنید؟ کسی که انتقادات‌اش را -بدون آنکه ابتدا در خود خانه مطرح کند- رسانه‌ای می‌کند، مصلح نیست. در میان این انتقادها به نظر می‌رسد برخی می‌خواهند با مطرح کردن نام‌شان در رسانه‌ها، خودشان را بزرگ کنند که اتفاقاً این مسأله کاملاً به ضررشان است. برخی‌ها یک‌جانبه قضاوت می‌کنند و بعد هم آن را رسانه‌ای می‌کنند. در حالی که حتی حاضر نیستند به دعوت خانه‌ موسیقی برای حضور در جلسه‌ نقد پاسخ دهند. اگر مشکلی دارید، بیایید و همین‌جا پاسخ خود را بگیرید.»
 
او همچنین درباره‌ برخی سوءتفاهم‌ها پیرامون مسائل مالی خانه موسیقی نیز می‌گوید: «هیچ‌کدام از اعضایی که هم‌اکنون در این نهاد مشغول فعالیت هستنند،‌ به خاطر بودجه نیامده‌اند و بیان این مطالب می‌تواند از طرف خانه مورد پیگرد قانونی قرار گیرد. تمام این موارد جواب دارد و اگر خانه‌ موسیقی از طریق قانونی پیگیر باشد، به راحتی می‌تواند این کار را انجام دهد. ما حرمت هنرمندان را نگاه می‌داریم؛ اما به شرط آنکه آبروی خودمان در خطر قرار نگیرد. تمام بودجه و کمک‌های مالی‌ای که به این خانه شده، کاملاً شفاف است. خانه موسیقی چه پولی را از کجا دریافت کرده است؟ اصلاً چرا باید این حرف‌ها زده شود؟ عملکرد ما کاملاً شفاف است. برخی سخنانی بی‌پایه و اساس مطرح می‌کنند، بدون آنکه مدرکی برای آن داشته باشند و بدتر آنکه آنها را رسانه‌ای می‌کنند که این مسأله به هیچ عنوان کار صحیحی نیست. خانه موسیقی برای این درست شده که مشکلات را مرتفع و از موسیقی حمایت کند.»
 
او همچنین می‌گوید: «اعضای این خانه و خود من به‌شخصه چندین سال است که عضو خانه‌‌ موسیقی بوده‌ایم و هیچ پولی از کسی نگرفته‌ایم. این خانه هیچ منفعت مالی برای ما نداشته است. من خودم تنها بر اساس علایق شخصی‌ام در جلسات شرکت کرده‌ام و در تمامی موارد، نظرات‌ام را مطرح کرده‌ام که تمامی صورت‌جلسات آن هم موجود است. ما هیچ‌کدام در اینجا نفع شخصی نداریم. وقتی من 6 سال است که ممنوع‌الفعالیت هستم و چهار سال از آن را رئیس شورای عالی بوده‌ام، مشخص است که نفعی ندارم. حتی در هیچ‌کدام از جلسات خانه موسیقی این مسأله را مطرح نکرده‌ام. البته آقای نوربخش چندی قبل به رئیس‌جمهورگفتند و آقای علیزاده نیز هفته‌ی گذشته این مسأله را مطرح کردند؛ بنابراین اگر من و اساتید موسیقی در اینجا وقت می‌گذاریم، برای مصلحت و اعتبار موسیقی است.»
 
رئیس شورای عالی خانه موسیقی همچنین درباره‌ این انتقاد که اعضای هیأت‌مدیره و شورای عالی خانه موسیقی در تمامی این سال‌ها ثابت بوده‌اند، پاسخ داد: «هیچ‌کس ثابت نیست. اگر کسی نام‌اش در دو دوره شنیده می‌شود، به خاطر جایگاه آن هنرمند بین کسانی است که رأی می‌دهند. ضمن اینکه باید از این مسأله خوشحال بود؛ چون تجربه‌ او به حل مشکلات کمک می‌‌کند. من تأکید می‌کنم کسی ثابت نیست و اعضای شورای عالی، مدیرعامل و اعضای هیأت‌مدیره همگی انتخابی هستند. ضمن آنکه اساتیدی که در شورای عالی و هیأت‌مدیره حضور دارند، اعتبار خانه‌ موسیقی هستند. در و دیوارهای خانه‌ موسیقی اعتباری ندارد، این آدم‌ها هستند که به آن اعتبار می‌دهند.»
 

ورود به سیستم

نام کاربری :
کلمه عبور :

اطلاعات تماس

نشانی آموزشگاه موسیقی چکاوک قم، خیابان 19 دی (باجک 1)-بین کوچه 13 و15-پلاک 343
تلفن آموزشگاه موسیقی چکاوک

025-37127

025-37752167

0938 663 5100

 

امروز جمعه، 31 فروردین 1403
افزودن به سایت های مورد علاقه
بازدید ها : 882,290
نرم افزار مدیریت آموزشگاه موسیقی | موزیک آکادمی