اطلاعات تماس

 نشانی آموزشگاه موسیقی چکاوک قم، خیابان 19 دی (باجک 1)-بین کوچه 13 و15-پلاک 343
 تلفن آموزشگاه موسیقی چکاوک

 025-37127
 5100 663 0938

http://www.chakavak-music.ir/

اخبار

دستیار ویژه‌ رییس جمهور برای ابلاغ سلام دکتر روحانی به «محمدرضا شجریان» از وی عیادت کرد

شب گذشته اتفاق افتاد
دستیار ویژه‌ رییس جمهور برای ابلاغ سلام دکتر روحانی به «محمدرضا شجریان» از وی عیادت کرد
موسیقی ما - چند روز بعد از بستری شدن «محمدرضا شجریان» در بیمارستان به علت آنفلونزای شدید و عفونت ریه، «حسن فریدون» - دستیار ویژهٔ رییس جمهور- برای ابلاغ سلام دکتر «حسن روحانی» به ملاقات او در بیمارستان رفت و دکتر «حسن هاشمی» - وزیر بهداشت- نیز که روز گذشته دسته گلی برای وی به بیمارستان فرستاد. صبح امروز با حضور در بیمارستان از استاد آواز ایران عیادت کرد و در جریان امور پزشکی مربوطه قرار گرفت. این‌ها در حالی اتفاق افتاده است که همچنان دو سال بعد از استقرار دولت «تدبیر و امید» خسروی آواز ایران نتوانسته در ایران کنسرتی برگزار کند و حالا درست ۶ سال است که ممنوع‌الکار است. در این میان «عادل فردوسی‌پور» نیز در برنامهٔ ۹۰ با استاد خطاب کردنِ این آوازخوان شهیر، برای او آرزوی سلامتی کرد.

البته دکتر روحانی که محمدرضا شجریان را «سفیر فرهنگی» خطاب کرد و همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌اش و همچنین معاون هنری او و سخنگوی ارشاد بار‌ها اعلام کرده‌اند که از نظر آن‌ها ممنوعیتی برای ادامهٔ فعالیت‌های استاد شجریان وجود ندارد و نهاد‌ها و دستگاه‌های دیگر مانع از برگزاری این اتفاق هستند، اگرچه به طور مستقیم اشاره‌ای به این دسنگاه‌ها و نهاد‌ها نمی‌کنند. به هر روی اما بیماری خسروی آواز ایران، سبب شد تا تلویزیون بعد از مدت‌ها، با پخش تصاویری از او در بیمارستان بر چندین دهه‌ فعالیت‌های او صحه بگذارد.

طبق آخرین خبر رسیده به خبرنگار سایت موسیقی ما، استاد آواز ایران صبح امروز از بیمارستان مرخص شده اند.

باوجود آنکه خوشبختانه نزدیکان آقای شجریان، به این مساله اشاره دارند که بیماری ایشان نگران کننده نیست؛ اما همچنان بسیاری از دوستداران این استاد پرآوازهٔ موسیقی سنتی ایران، خواستار برطرف شدن سریع تمامی مشکلاتی هستند که فعالیت‌های ایشان در ایران را با محدودیت مواجه کرده است. او قرار بود پس فردا – سیزدهم شهریور ماه- تور جهانی «سرگشتگان عشق» را برای ارتباط بیشتر با مخاطبان ایرانی‌اش در ترکیه روی صحنه ببرد.

این در حالی است که استادِ آوازِ ایرانی دو اثر در دستگاه‌ِ اصفهان و سه‌گاه با آهنگسازی «مجید درخشانی» آمادهٔ انتشار دارد که در صورتِ فراهم شدنِ شرایط و دریافتِ مجوز آنان را به انتشار درخواهد آورد. طبقِ آنچه درخشانی می‌گوید؛ موسیقیِ این اجرا‌ها ضبط شده؛ اما هنوز بخش آواز آن به طورِ کامل انجام نشده است. تعدادی از قطعاتِ این آثار، پیش از این در اجراهای خارج از کشورِ گروه شهناز و محمدرضا شجریان به اجرا درآمده‌اند.

در این برنامه که تحت عنوان تور جهانی «سرگشتگان عشق» انجام می‌شود، یک قطعه از ساخته‌های خود شجریان که روی شعری از «سیمین بهبهانی» با نام «بانگ دهل» است. بخش اول این برنامه در بخش شور و دشتی از ساخته‌های «سعید فرج‌پوری» است و بخش دیگر در راست‌پنجگاه، افشاری و ماهور از ساخته‌های درخشانی و شجریان است. همچنین «صورتگر نقاشم» به همراه یک پیش‌درآمد و چهارمضراب از دیگر ساخته‌های درخشانی است که در این کنسرت اجرا خواهد شد. دیگر قطعات این برنامه با آهنگسازی «سعید فرج‌پوری» و «مجید درخشانی» و با تنظیم «مجید درخشانی» روی اشعاری از حافظ، مولانا، باباطاهر، سایه، سیمین بهبهانی و فریدون مشیری اجرا خواهد شد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
 

ورود به سیستم

نام کاربری :
کلمه عبور :

اطلاعات تماس

نشانی آموزشگاه موسیقی چکاوک قم، خیابان 19 دی (باجک 1)-بین کوچه 13 و15-پلاک 343
تلفن آموزشگاه موسیقی چکاوک

025-37127

025-37752167

0938 663 5100

 

امروز جمعه، 31 فروردین 1403
افزودن به سایت های مورد علاقه
بازدید ها : 882,294
نرم افزار مدیریت آموزشگاه موسیقی | موزیک آکادمی