اطلاعات تماس

 نشانی آموزشگاه موسیقی چکاوک قم، خیابان 19 دی (باجک 1)-بین کوچه 13 و15-پلاک 343
 تلفن آموزشگاه موسیقی چکاوک

 025-37127
 5100 663 0938

http://www.chakavak-music.ir/

اخبار

پیام وزیر ارشاد به سی امین جشنواره موسیقی فجر جشنواره موسیقی فجر فرصتی برای معرفی این هنر ملی – میهنی است

پیام وزیر ارشاد به سی امین جشنواره موسیقی فجر

جشنواره موسیقی فجر فرصتی برای معرفی این هنر ملی – میهنی است

موسقیی ما - علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر پیام داد. به گزارش موسیقی ما به نقل از ستاد خبری سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این پیام آورده است: هر سال درچنین روزهایی و در آستانه جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بهار فعالیتهای فرهنگی هنری در نیمه زمستان، آغاز و درخت هنر شکوفه بار می‌شود.

در چنین روزهایی ساز‌ها کوک می‌شوند و نغمه‌های موسیقایی هنرمندان ایرانی و خارجی در فضای جشن‌های فرهنگی هنری و در حضور علاقمندان به هنر موسیقی، طنین انداز می‌شود و سالی سرشار از رویدادهای بدیع هنری را نوید می‌دهد.

موسیقی یکی از هنرهای ملی ماست که پیشینه‌ای بسیار طولانی و غنی، آثاری ارزشمند و ماندگار و پدیدآوردندگانی صاحب نام دارد. اغراق نیست اگر بگوییم موسیقی علمی‌ترین رشته در میان رشته‌های هنری است و موسیقی دانان ایرانی قرن‌ها در این دانش سرآمد دیگر هم قطاران خویش در دیگر سرزمین‌ها بوده‌اند؛ موسیقی دانان بزرگی چون صفی الدین ارموی، عبدالقادر مراغه‌ای، قطب الدین محمود شیرازی، ابونصر فارابی، ابوعلی سینا، رودکی، خوارزمی و صد‌ها اندیشمند و موسیقیدان صاحب نام دیگر که با کوشش‌های خویش این هنر را در طول تاریخ پرشکوه کشورمان بلندآوازه کرده‌اند.

امروز موسیقی ایرانی علاقمندان بیشماری دارد که بخشی از بر‌ترین آن‌ها در این جشنواره بین المللی هنرنمایی می‌کنند و پنجه طلایی، نغمه داوودی و طنین صدای دلنشین و آوای گرم آنان، دوستداران موسیقی ایران زمین را مشعوف و پر نشاط می‌کند و آوازه آواز و سازشان را فرا‌تر از مرزهای زمینی بر دل و جان تشنگان هنر ایرانی می‌نشاند و تحسین آنان را بر می‌انگیزد.

برگزاری اولین دوره جشنواره در سال ۱۳۶۴ با عنوان «جشنواره سراسری سرود و آهنگهای انقلابی» با حضور ۳۰ گروه هنری به نوعی نخستین گردهمایی هنرمندان موسیقی کشور پس از انقلاب اسلامی به شمار می‌آمد که زمینه تبادل نظر برای نگاهی تازه و متاثر از انقلاب اسلامی به این هنر را فراهم آورد.

این تجارب ارزنده در دوره‌های بعد تداوم یافت و به تدریج در شکوفایی جریان آینده موسیقی ایران موثر واقع شد، هر چند این راه عاری از آزمون و خطا و‌گاه برخی دلخوری‌ها نبود اما امروز که سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر با مشارکت فعال هنرمندان عزیز برگزار می‌شود، فرصت مغتنمی برای معرفی و تعالی این هنر ملی –میهنی فراهم شده است.

جشنواره موسیقی فجر جلوه‌گاه سالیانه کوششهای هنری اهالی موسیقی به شمار می‌آید و برگزاری سی امین دوره این رویداد ارزشمند موسیقایی، نوید بخش روزهای پر امید برای همه کسانی است که به اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم می‌اندیشدند.

این جشنواره در سی امین سال تولدش همزمان با فعالیت دولت تدبیر و امید برگزار می‌شود و امید می‌رود با تدبیر شایسته مدیران امور هنری فعالیت بیش از پیش هنرمندان موسیقی کشور شاهد پیشرفت روز افزون موسیقی منطبق با معیارهای فرهنگ و هنر ایران اسلامی باشیم.

اینجانب در سی امین طلوع این رویداد ارزشمند هنری به نمایندگی از همه اهالی فرهنگ و هنر، صمیمانه‌ترین درود‌هایم را به محضر همه هنرمندان شرکت کننده در جشنواره سی‌ام و مسئولان برپایی و برگزاری این رویداد بین المللی تقدیم می‌کنم و برای تمامی آنان آرزوی موفقیت روز افزون دارم.

علی جنتی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

منبع: 
موسیقی ما


ورود به سیستم

نام کاربری :
کلمه عبور :

اطلاعات تماس

نشانی آموزشگاه موسیقی چکاوک قم، خیابان 19 دی (باجک 1)-بین کوچه 13 و15-پلاک 343
تلفن آموزشگاه موسیقی چکاوک

025-37127

025-37752167

0938 663 5100

 

امروز جمعه، 10 فروردین 1403
افزودن به سایت های مورد علاقه
بازدید ها : 875,609
نرم افزار مدیریت آموزشگاه موسیقی | موزیک آکادمی