اطلاعات تماس

 نشانی آموزشگاه موسیقی چکاوک قم، خیابان 19 دی (باجک 1)-بین کوچه 13 و15-پلاک 343
 تلفن آموزشگاه موسیقی چکاوک

 025-37127
 5100 663 0938

http://www.chakavak-music.ir/

اخبار

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: موزیسین‌های ایرانی را به بر‌ترین سالن‌های اروپا می‌بریم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
موزیسین‌های ایرانی را به بر‌ترین سالن‌های اروپا می‌بریم
موسیقی ما - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که صبح امروز زنگ آغاز سال تحصیلی هنرستان موسیقی دختران را به صدا درآورد، گفت: اگرچه در صداوسیما آلات موسیقی نشان داده نمی‌شود، اما من این نوید را می‌دهم که هنرمندان موسیقی ما همراه با آلات موسیقیشان در بهترین سالن‌های اروپا روی سن خواهند رفت.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز با حضور در هنرستان موسیقی دختران در تهران زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را به صدا در آورد. وی که به همراه علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت ارشاد به این هنرستان آمده بود در سخنانی با تبریک آغاز سال تحصیلی بر لزوم تربیت هنرجویان مستعد تاکید کرد.

جنتی گفت: سرزمین ایران همواره مرز دانش و فرهیختگی بوده و دانشمندان بزرگی در این سرزمین پرورش یافته‌اند که همچون ستارگانی در آسمان علم و دانش و هنر می‌درخشند. ما میراث‌دار بزرگانی مانند ابوعلی سینا، ابوریحان بیرونی، زکریای رازی، مولوی، سعدی، کمال الملک، رضا عباسی و صفی الدین ارموی و ده‌ها و صد‌ها دانشمندان صاحب سبک و صاحب اثر هستیم و با اتکای به این داشته‌های گران‌سنگ می‌توانیم افتخار کنیم که حال و آینده خودمان را ساخته‌ایم.

وی افزود: فرهنگ و تمدن غنی ایران پشتوانه محکمی برای نسل امروز است و ما می‌توانیم با اتکای این گنجینه غنی، آینده خودمان را بسازیم. دانش دُر گرانبهایی است که در صدف وجود شایسته‌ها جای می‌گیرد و هنر هم، زینت این خانه است. دانش و هنر دوقلوهای هم ذات هستند که نام ایران و ایرانی با این دو بلندآوازه است. هنر تجلیگاه آفرینش الهی و موجب معرفت و شناخت انسان نسبت به جهان هستی و خالق این جهان است. در این میان نقش هنرمندان بسیار برجسته است. هنرمند خالق زیبایی است و از این منظر در دایره آفرینندگی قرار می‌گیرند و نسبت به آفریننده هستی احساس رقابت می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنرمند متعهد و متفاوت آنگاه توفیق پیدا می‌کند که جوشش‌های ذاتی خود را با آموزش هماهنگ کند. این وظیفه‌ای است که بر دوش همه دست اندرکاران و متولیان عرصه فرهنگ و هنر است. ماموریت ما در وزارت ارشاد برنامه ریزی و مدیریت است به نحوی که این هنر ارتقا یابد. از آنجا که بزرگ‌ترین محصول فرهنگی، انسان فرهیخته و فرهنگ مدار است، مدیریت سرمایه‌های انسانی در بخش فرهنگ و هنر مهم‌ترین رسالت وزارت ارشاد است.

به گفته جنتی، بخشی از این کار توسط مراکز آموزشی و هنرستان‌هایی که تحت نظارت وزارت ارشاد است، انجام می‌شود و اساسا هدف از ایجاد این هنرستان، شکوفا ساختن استعداد‌ها و پرورش هنرمند است که البته این کاری بسیار ارزشمند و در عین حال دشوار است.

وی تاکید کرد: بسیاری از هنرمندان مشهور و بزرگان فرهنگ و ادب این سرزمین از همین هنرستان‌ها برخاسته‌اند و این نشان دهنده ظرفیت بسیار بالایی است که در این هنرستان‌ها نهفته است. من باور دارم که از نظر داشتن امکانات و بهره‌گیری از آن‌ها، هنرستان‌های ما دچار مظلومیت هستند و این در حالی است که بیشترین قبولی در رشته‌های هنری دانشگاه‌ها از همین هنرستان‌ها است.

جنتی که به دعوت وحید جلیلوند مجری برنامه پشت تریبون قرار گرفته بود با اشاره‌ای به این جمله او که «در مظلومیت موسیقی در کشور ما همین بس که آلات قتل و چاقو و تفنگ می‌توانند در تلویزیون نشان داده شوند ولی آلات موسیقی این امکان را ندارند» گفت: اگرچه در صداوسیما آلات موسیقی نشان داده نمی‌شود، اما من این نوید را به شما می‌دهم که هنرمندان موسیقی ما همراه با آلات موسیقیشان در بهترین سالن‌های اروپا روی سن خواهند رفت.

وی گفت: تاریخ پر فراز و نشیب هنر ما با موسیقی پیوند محکمی دارد و ما باید این پیوند را تقویت کنیم تا این راه با جدیت ادامه پیدا بکند. سابقه ۱۰۰ ساله هنرستان موسیقی به عنوان اولین مرکز آکادمی موسیقی در ایران با قدمت چند دهه‌ای هنرستان کمال الملک که زادگاه پرورش بزرگانی مانند کمال الملک، سیمین دانشور و حسین بهزاد بوده است، گواه این مدعا است.

جنتی همچنین پیشنهاد کرد: مجموعه اسناد، وسایل، تصاویر و آثار موجود در هنرستان‌های موسیقی کشور تبدیل به موزه هنرستان‌های هنرهای زیبا شود تا عموم مردم با وزن این فعالیت‌های هنری و دانش آموختگان آن کاملا آشنا شوند.

در این مراسم همچنین اشجعی از اساتید هنرستان موسیقی ضمن گرامیداشت تقارن آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس گفت: هنر ایرانی نه امروز که همیشه ارزش والایی داشته است و هنرمندان ایرانی همواره نویدآور صلح و دوستی بوده‌اند و مردم این سرزمین هم هیچگاه جایگاه هنرمندانشان را فراموش نکرده‌اند.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم برای یک کشور هنرمند وارد کنیم و کسی را نمی‌توان با سفارش و حتی به زور، هنرمند کرد که اگر چنین باشد که دیگر آن هنر، رنگ و بوی آن کشور را نخواهد داد.

این استاد پیشکسوت عرصه موسیقی همچنین خواستار حمایت دولت از تربیت و آموزش هنرمندان شد.

در مراسم آغاز سال تحصیلی در هنرستان موسیقی دختران، همچنین گروه‌های موسیقی زهی اساتید و هنرجویان این هنرستان قطعاتی را اجرا کردند و در پایان از هنرجویان بر‌تر این هنرستان‌ها در عرصه‌های موسیقی، تجسمی، گرافیک و نقاشی تقدیر به عمل آمد.
منبع: 
موسیقی ما

تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مهر 1393 - 15:35

ورود به سیستم

نام کاربری :
کلمه عبور :

اطلاعات تماس

نشانی آموزشگاه موسیقی چکاوک قم، خیابان 19 دی (باجک 1)-بین کوچه 13 و15-پلاک 343
تلفن آموزشگاه موسیقی چکاوک

025-37127

025-37752167

0938 663 5100

 

امروز جمعه، 10 فروردین 1403
افزودن به سایت های مورد علاقه
بازدید ها : 875,884
نرم افزار مدیریت آموزشگاه موسیقی | موزیک آکادمی